Főzőiskola: igen, vagy nem?

Napjainkban hódítanak a főzőiskolák. De mi ez? Hóbort? Divat? Netán van valós értéke is, nem csak "úri huncutság"? Egyáltalán meg lehet tanulni főzni egy alkalom után is?

olive-oil-1412361_960_720.jpg

Ilyen kérdésekkel a fejemben vágtam bele az Ohana Gasztroklub programjába. Facebookon jött szembe velem a hirdetés, a "Mit egyen a család?" programsorozat egy alkalmát reklámozva. A téma is tetszett - Érzelmi evés - és az elkészítendő ételek is. Indiai egytálétel, sajttortával. Gondoltam, most legalább megtudom, mit kaphat az ember 3 óra hossza alatt.

A jelentkezést követő visszaigazoló emailben minden tudnivalót megtaláltam. Ezt azért emelem ki, mert gyakran okoz gondot egy program kapcsán a Hova parkoljak? Kell fizetni a parkolásért? kérdések. Az információk tartalmazták a pontos címet, parkolási lehetőségeket is. Mint érkezéskor kiderült, jól tették, hiszen az Ohana Gasztruklub előtt korlátozottak a szabad helyek.

A regisztráció pár másodpercet vett csak igénybe az előre megküldött, és így könnyen kitöltött papírok miatt. Izgatottan vártam az előadást, vajon tud-e újat mondani Leskovics-Ortelli Andrea barátnőm, akinek weboldalát és facebook oldalát is nyomon követem. Ha nem ismerném is így tennék, szeretem az írásait, meglátásait, életfelfogását. Ez volt az első alkalom, hogy vendégként vettem részt a programon, amin ő, mint előadó szerepelt.

A klassz, interaktív előadáson sok újat hallottam, többek között arról, miért nem tudjuk megdicsérni magunkat akkor, ha valamit jól csinálunk, és miért káros a gyerekeknek oly gyakran mondott, "szégyelld magad!" mondat.

Megtudtam, hogy nem a csokit érdemlem meg, hanem azt, hogy jó minőségű ételt vigyek be a szervezetembe, és jól érezzem magam a bőrömben. Andi klasszul összefoglalta az érzelmi evés legfontosabb részeit, s nem mondom, hogy ennyitől már megfordul a föld, de nagyon jó iránymutatásokat adott útravalónak. Az előadás végén, aki szeretett volna, tudott négyszemközt is beszélni Andival, így akinek kérdése volt, feltehette privát módon is. 

ohana1.jpg

(Kép innen: https://www.facebook.com/ohanagasztro/)

Mi addig elkezdtük a közös főzést. Két csapatra váltunk. Az egyik csapat az indiai egytálételt, a másik a pohárdesszertként tálalt New York cheescake-et készítette. Én az indiaihoz csatlakoztam, féltem, hogy a desszert nincs biztonságban ha én is ott vagyok. Eleinte nagyon furcsa volt a sok idegen emberrel együtt sürögni-forogni egy vadidegen konyhában, de hamar felvettük a ritmust, és a közös munka gyorsan összekovácsolt minket. Volt, aki a zöldségeket szeletelte, más a húst, megint más az ételt kevergette vagy a fűszereket intézte. Kati, a főzőiskola vezetője mindenhol ott volt és segített, így garantált volt a siker. Sokat nevettünk és viccelődtünk, mire elkészült a főfogás és a desszert. Együtt megterítettünk és asztalhoz ültünk. Evés közben is sokat beszélgettünk, főleg az előadáson hallottakról, de szóba került a bikiniszezon és a rettegett fürdőruha is.


(Kép innen: https://www.facebook.com/ohanagasztro/)

Az egytálétel fantasztikus volt, a desszertnek így sajnos alig maradt hely a hasamban. A pohárkrémbe és tetejére is került gránátalma, ami számomra azért érdekes, mert eddig csak magában ettük ezt a finom szupergyümölcsöt. Azért szupergyümölcs, mert rengeteg vitamint és tápanyagot tartalmaz, többet, mint bármelyik másik gyümölcs. Édességben pedig most találkoztam vele először, és nem csalódtam. Evés után is beszélgettünk még egy kicsit, majd leszedtük az asztalt, és lassan elkezdtünk hazafele csordogálni.

Tapasztalataim összességében, hogy igen is meg lehet tanulni egy alkalom alatt főzni. Az elkészített ételt mindenképp, ugyanis én otthon leptem meg a férjemet az indai egytálétellel, és bátran állíthatom, ugyanolyan jól sikerült, mint Kati felügyelete és irányítása alatt. Olyan klasszul elmondott nekünk minden fortélyt és tudnivalót, hogy tényleg elronthatatlan egyedül megismételni.

Már szemezek a következő "kurzussal", csak nehéz a döntés. Facebook oldalukra kattintva ti is megleshetitek a következő napok, hetek programjait, s csak bátorítani tudok mindenkit, aki még nem volt, próbálja ki. 

Ha tetszett az írásom, vagy szeretnél véleményt írni, ITT megtalálsz facebookon is. 
Lekovics-Ortelli Andit ITT vagy ITT találod.
Az Ohana Gasztroklubhoz facebook oldala ITT érhető el, weblapjukhoz pedig kattints IDE.

Jalina

Friss topikok

Archívum

süti beállítások módosítása